TOVER HET TALENT VAN JOUW ORGANISATIE
OM IN SOCIAL IMPACT
Uit onderzoek blijkt dat maatschappelijk ondernemen enwerknemersvrijwilligerswerk ook veel positieve impact heeft op jouw organisatie en bedrijfsvoering. Redenen dus om het MVO beleid in de praktijk te gaan brengen.
Met de kennis, expertise, tijd, talent én hart voor de samenleving kunnen jullie echt een verschil maken.
Maar: waar begin je? Hoe zorg je voor écht duurzame impact? Op een manier die bij jouw organisatie en medewerkers past? Waarschijnlijk weet je zelf al wel waarom je als bedrijf van betekenis wil zijn. Hieronder zetten we alle voordelen voor je op een rij:
Vergrote betrokkenheid
Samen iets goeds doen zorgt voor een band. Bij collega's onderling, maar ook met jouw bedrijf. 94% voelt zich positiever na het doen van vrijwilligerswerk via werk.
Aantrekkelijke werkgever
60% van de werknemers vinden iets goeds doen via hun werk belangrijk bij de keuze van hun werkgever.
Bij Millennials loopt dit op tot 91%!
Gezonde medewerkers
Als medewerkers vrijwilligerswerk via hun werk mogen doen, blijkt 76% zich gezonder te voelen en 78% minder gestrest. Het zorgt ook voor meer verbindingen onder collega's en werkplezier.
Versterkt imago & reputatie
Niet alleen werknemers maar ook consumenten waarderen een goede corporate volunteering strategie.
55% van de Millennials wil bijvoorbeeld extra betalen voor producten of diensten in het teken van een hoger doel.
Persoonlijke ontwikkeling
Vrijwilligerswerk en maatschappelijke betrokkenheid in het algemeen helpt de persoonlijke ontwikkeling: het verruimt je blik en geeft nieuwe inzichten.
Ontwikkeling vaardigheden
Een nieuwe omgeving biedt een mooie gelegenheid om op een speelse manier iets nieuws te leren en/of door te ontwikkelen. Het wakkert creativiteit aan en frist jouw kennis en vaardigheden op.
Extra bonus: activiteiten voor werknemers die je op maatschappelijk vlak (MBO/MVO/CSR) uitvoert zijn WKR-proof!
MAATSCHAPPELIJK UITJES
Enthousiast van alle bovenstaande voordelen?
Dan is het tijd om in actie te komen door zelf een teamuitje te organiseren.
Plaats jullie aanbod
Plaats een aanbod namens jouw team. Op deze manier laat je alle organisaties en hulpvragers weten dat jij met jouw collega's graag wilt helpen. Jouw aanbod komt namelijk meteen in de mailflow terecht. Laat wel even weten met hoeveel collega's jullie willen helpen.
Bekijk vragen voor groepen
Bekijk de groepsvragen op ons platform. Aan de linkerkant kun je zelf filteren op onderwerp en op eenmalige vragen. Wie weet zit er iets voor je bij en kun je de vrager meteen een berichtje sturen.
... IETS MET TAAL?
HET TAALHUIS
Het Taalhuis rIcht zich op volwassenen die de Nederlandse taal beter willen leren lezen, spreken en schrijven.
Zowel voor anderstaligen als laaggeletterde Nederlanders. Taal is belangrijk om mee te kunnen komen in onze samenleving. Mensen die moeite hebben met lezen, schrijven en/of spreken lopen in het dagelijks leven tegen allerlei problemen aan. Het Taalhuis koppelt taalvragers aan taalcoaches.
Door middel van diverse activiteiten zoals: 1 op 1 taalcoaching, leeskringen, voorlezen, taalcafés, groepslessen of taalwandelingen wordt er gewerkt aan de beheersing van de Nederlandse taal.
Interesse? Stuur een mail naar de coördinator van het Taalhuis.
TAALCOACHES UIT HET BEDRIJFSLEVEN
Amstelveens bedrijven zijn maatschappelijk betrokken, maar het lukt niet altijd om die betrokkenheid te kunnen tonen. Het Taalhuis faciliteert die mogelijkheid. Bovendien is het een manier om in contact te komen met deze doelgroep.
Zo kunnen de Taalcoaches voor 1 middag:
- Ervaren hoe het is om te spreken met iemand die nog niet zo lang in Nederland is
- Begrijpen dat het goede vakmensen zijn, vaak universitair geschoold in het land van herkomst
- Horen dat ze kennis en ervaring hebben en graag aan de slag willen op niveau
- En van elkaars cultuur leren
TAALWANDELINGEN
Al een paar keer hebben wij een taalwandeling georganiseerd met mensen uit het bedrijfsleven als taalcoach voor 1 dag.
Weten hoe dat er aan toe gaat? Check het hier.
veelgestelde vragen
Werknemersvrijwilligerswerk, medewerkersvrijwilligerswerk, corporate volunteering, maatschappelijk betrokken ondernemen, MVO beleid, CSR... misschien is het je al opgevallen dat er op deze pagina behoorlijk wat termen gebruikt worden. Allemaal gaat het over iets goeds doen vanuit een organisatie of bedrijf. Een aantal veelgestelde vragen en antwoorden over dit thema:
Klaar voor de volgende stap?
Ben je klaar voor de volgende stap? Of wil je meer weten over een van de onderwerpen op deze pagina?
Neem contact met ons op voor een sparsessie of gewoon om even kennis te maken.